مجله ماشين مجله ماشين .

مجله ماشين

تاريخچه ماشين

ايكس4

اطلاعات ماشين

ب ام و ايكس ۴ ايكس درايو ۲۸ آي BMW X4 X Drive 28i

ب ام و X4 را مي توان فرزند X6 دانست زيرا با فرم بدنه كوپه مانند خود از ساير شاسي بلندها از جمله X3 و X5 متمايز است. بي ام دبليو از همان مفاهيم طراحي خود در اين خودرو نيز استفاده كرده و هيچ كس اين خودرو را با اتومبيل ديگري اشتباه نخواهد گرفت. با اين وجود هنر طراح در ساخت ماشيني با ابهت و قدرتمند به خوبي آشكار است.با اينكه نمونه معرفي شده يك كانسپت است اما با مدلهاي توليدي تفاوت اندكي خواهد داشت. X4 داراي ۴٫۶۵ متر طول و ۱٫۹۱ متر عرض و ۱٫۶۲ متر ارتفاع است و با فاصله بين دو محور ۲٫۸۱ متر لااقل در ابعاد مشابه X3 به نظر مي رسد. موتور پايه يك چهار سيلندر ۲٫۰ ليتري توربو باشد كه ۲۴۵ اسب بخار نيرو و ۳۵۲ نيوتن متر گشتاور توليد مي نمايد. اين در حاليست كه موتور ۳٫۰ ليتري شش سيلندر توربو قادر به توليد ۳۰۶ اسب بخار نيرو و ۴۰۶ نيوتن متر گشتاور است. X4 قرار است در اسپارتان برگ در كاروليناي جنوبي ساخته شود و از اوايل سال آينده روانه بازار شود.

موضوعات مرتبط: ماشين هاي اسپرت، ماشين هاي لوكس
مرسدس بنز جي ال اس ۶۳ آ ام گ M-Benz GLS 63 AMG

مرسدس جي‌ال به جي‌ال‌اس تغيير نام داده است و اين موضوع همراه با فيس‌ليفت و تغييراتي در اين خودرو نيز بوده تا مدل جديد را بتوان كاملاً تمايز داد. همان‌گونه كه سيستم نام‌گذاري جديد مرسدس براي شاسي بلندها از دو حرف GL در ابتدا و حرف سوم مطابق با كلاس خودرو تشكيل شده، مشابه وابستگي GLA به كلاس A و GLE به كلاس E، در اينجا نيز بايد وابستگي GLS به كلاس S را انتظار داشته باشيم. اين همان موردي است كه مرسدس نيز بدان اشاره كرده و اين خودرو را S كلاسي در بين SUV-ها مي‌نامد. با اين وجود در واقعيت ممكن است اين خودرو را به واگن E كلاس بيشتر نزديك ببينيد. تغييرات در GLS نسبت به GL در سطح متوسطي قرار دارند. تغييرات ظاهري شامل سپر و جلوپنجره جديد با نشان ستاره بزرگ‌تر و طراحي مجدد چراغ‌هاي LED در جلو و گرافيك چراغ‌هاي عقب و سپر بازطراحي شده عقب مي‌شوند. براي تكميل طراحي از چرخ‌هاي آلياژي با طراحي متفاوتي نيز بهره گرفته شده است. در داخل كابين اين SIV هفت نفره، قابل‌توجه‌ترين تغيير را بايد در كنسول مياني جديد همراه با نمايشگر سيستم سرگرمي دانست. اين نمايشگر تبلت مانند از طريق يك صفحه لمسي در بين صندلي‌ها نيز كنترل مي‌شود. فرمان سه پره نيز به‌روز شده و داراي كليدهاي كنترلي چندمنظوره بر روي خود است. هرچند اين فرمان ظريف بيشتر براي يك خودروي اسپرت كلاس A مناسب است تا يك كرگدن ۵ متر و ۱۳ سانتي. طراحي داخلي و روكش چرم و ناپا مخصوصاً درتريم Designo نيز با كيفت بالا، جلب توجه مي‌كنند. شاسي كشيده شده معماري M-class در اين خودرو ارتقا يافته و براي سال ۲۰۱۷ بهينه‌تر از هر زمان ديگري است. اين شاسي قابل تنظيم، همانند گذشته حالت‌هاي قابل انتخابي نظير اسپرت يا راحت براي رانندگي دارد و تنظيمات خاص قراردادي آن نيز براي مسيرهاي لغزنده يا خروج از جاده و فتح مسيرهاي ناهموار كمك مي‌كنند. پيشرانه اين محصول باشكوه يعني Mercedes-AMG GLS63 را مي توان با موتور قدرتمندتري كه ۲۷ اسب بخار ارتقا يافته مشاهده كردكه در واقع اين پيشرانه ۵۷۷ اسب بخار نيرو دارد. تازه يك مدل S نيز از اين موتور با قدرت بالاتر مي تواند گزينه بعدي باشد. جعبه دنده اين خودرو يك گيربكس تجديدنظر شده ۷ سرعته اسپيد شيفت پلاس ۷G-TRONIC است.

موضوعات مرتبط: ماشين هاي اسپرت، ماشين هاي لوكس، عكس ماشين

Chevrolet Camaro 2016
سه شنبه بيست و يكم مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۹ | نوشته ‌شده به دست بنيامين | ( نظر بدهيد )
شورلت پس از كش و قوس‌هاي فراوان و تشنه نگهداشتن مخاطبان خود، در نهايت راضي به انتشار اطلاعات تكميلي از نسل ششم شورلت كامارو ۲۰۱۶ شد كه در ادامه بيشتر با آنها آشنا خواهيد شد. براي به حركت درآوردن كامارو ۲۰۱۶، شورلت چندين پيشرانه مختلف را در نظر گرفته كه به اختيار مشتري بر روي خودرو نصب مي‌شود. پيشرانه اول كامارو، كوچك‌ترين عضو اين مجموعه يعني يك پيشرانه ۲ ليتري چهار سيلندر LTG توربو است كه حاصل احتراق مخلوط سوخت و هواي پودر شده در اتاق احتراق آن منجر به توليد حداكثر قدرت ۲۷۵ اسب بخاري و گشتاور ۴۰۰ نيوتن متري مي‌شود. دومين پيشرانه محرك كامارو را يك موتور ۳٫۶ ليتري LGX شش سيلندر تنفس طبيعي تشكيل داده كه از نيروي توليدي آن مي‌‌توان به حداكثر قدرت ۳۲۳ اسب بخاري و نهايت گشتاور ۴۸۵ نيوتن متري اشاره كرد. قوي‌ترين عضو مجموعه نيز يك پيشرانه ۶٫۲ ليتري LT1 هشت سيلندر V شكل يا به بيان ساده‌تر، پيشرانه كوچك‌تر شده شورلت كوروت C7 است كه حداكثر ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نيوتن متر گشتاور را در اختيار خودرو قرار مي‌دهد.

موضوعات مرتبط: ماشين هاي اسپرت، ماشين هاي لوكس، ماشين هاي متوسط

اولين شورولت كوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ در يك مزايده خيريه در ماه آوريل به ميزان يك ميليون دلار فروخته شد با معرفي رسمي مدل ۲۰۱۵ شورولت كورت Z06 با پيشرانه سوپرشارژر V8، قوي‌ترين خودروي جنرال موتورز با نيروي ۶۵۰ اسب بخار در دور ۶۴۰۰ دور و گشتاور ۸۸۱ نيوتن متر در دور موتور ۳۶۰۰ پا به عرصه خواهد گذاشت. پيش از اين موتور ۶۲۵ اسبي و ۸۶۰ نيوتن متري در اين جايگاه قرار داشت. علاوه بر موتور، بهينه‌سازي‌هاي زيادي به صورت استاندارد در كوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ انجام شده است. امكاناتي مانند يك اسپليتر هوايي پلاستيكي در جلو، يك كاپوت فيبركربني و يك اسپويلر عقب كه از پكيج عملكرد Z51 استينگري معمولي به اينجا مهاجرت كرده است. خريداران Z06 كه علاقه زيادي به پيست و مسابقه دارند، مي‌توانند با پرداخت هزينه ي اضافي پكيج «كربن فايبر گراند افكتز» را تهيه كنند. اين پكيج كه عملكرد و چابكي خودرو را تحت تأثير قرار مي‌دهد، باعث افزايش نيروي آئروديناميكي رو به پايين از طريق اسپليتر فيبركربني طرح باله‌اي در جلو، پنل‌هاي راكر فيبركربني و اسپويلر عقب مي‌شود. رنگ سياه براي بدنه و طرحي تهاجمي‌تر با نماي فيبركربن نيز در دسترس قرار دارند. البته باز هم براي نيروي آيروديناميك رو به پايين بيشتر پكيج Z07 در دسترس قرار دارد. در اين پكيج علاوه بر اسپيلترهاي باله‌اي بزرگ‌تر در جلو و اسپويلر تنظيم‌شونده در عقب، امكاناتي مانند ترمزهاي كربن‌سراميكي «برمبو» و تايرهاي مخصوص مسابقه ميشلين براي چسبندگي بيشتر به خودرو اضافه مي‌شوند.

موضوعات مرتبط: ماشين هاي اسپرت، ماشين هاي لوكس، ماشين هاي مفهومي
لندرور رنج روور-۲۰۱۴ (Land rover Range Rover-2014)

نسل چهارم رنج روور (Range Rover) در نمايشگاه خودرو پاريس ۲۰۱۳ به نمايش در آمد . اين خودرو از سال ۱۹۷۰ توسط كمپاني لندروور (LAND ROVER) عرضه مي گردد و جزو مدلهاي پر فروش اين كمپاني مي باشد. رنج روور (Range Rover) در نماي ظاهري دست خوش تغييراتي شده كه نسبت به نسل هاي پيشين كمي اسپورت تر شده است. چراغ هاي جلو و عقب در قسمت بالا كمي كشيده شده و ستون ها كاملا شمايل اسپورتي دارند. پيشرانه هاي قابل سفارش در اين خودرو شامل دو پيشرانه ديزل به حجمهاي ۳ ليتر و ۴٫۴ ليتر و يك پيشرانه بنزيني به حجم ۵ ليتر مي باشد كه پيشرانه ۴٫۴ ليتري آن با آرايش ۸ سيلند (V) شكل تواني برابر با ۳۱۹ اسب بخار hp توليد مي نمايد. رقباي اصلي لندروور – رنج روور (Land Rover Range Rover) ، مرسدس بنز – جي ال (Mercedes Benz Gl) ، اينفينيتي – كيو ايكس (Infiniti QX) و آئودي – كيو ۷ (Audi Q7) مي باشند.

موضوعات مرتبط: ماشين هاي لوكس
بوگاتي ويرون گراند اسپورت ويتس-۲۰۱۳ (Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse-2013)
شنبه بيست و سوم شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۲ | نوشته ‌شده به دست بنيامين | ( نظر بدهيد )
كمپانى بوگاتى (BUGATTI) در ابتداى مارس ٢٠١٢ قدرتمندترين رودستر خود را در هشتاد و دومين نمايشگاه ژنو رو نمايى كرد كه ويرون گرند اسپرت ويتس (Grand Sport Vitesse) نام دارد. با افزايش قدرت مدل ويتس (Vitesse) به ١٢٠٠ اسب بخار اين خودرو ابعاد تازه اى را در دنياى خودرو و رانندگى روباز گشوده است. ظاهرا بار ديگر بوگاتى ويرون (Veyron ) با نسخه ويتس (Vitesse) همچنان ركورد سقف سرعت دنيا را با ۴٣١ كيلومتر در ساعت در دست گرفته و با ديناميك رانندگى خود همگان را تحت تاثير قرار داده. مهندسان بوگاتى مدلى كنونى گرند اسپرت را كه ١٠٠١ اسب بخار hp قدرت و ١٢۵٠ نيوتن متر گشتاور دارد را به خودرويى قدرتمندتر ارتقا داده اند. بيشترين تورك گرند اسپرت ويتس (Grand Sport Vitesse) برابر با ١۵٠٠ تيوتن متر است. افزايش قدرت اين شانزده سيلندر از طريق چهار توربو شارژ بزرگ و اينتر كولر فراهم شده است. شاسى اين سوپر اسپرت هم مقابل با افزايش قدرت ارتقا يافته تا او اين بابت هم ويرون گرند اسپرت ويتس مشكلى نداشته باشد. بنابراين ويتس تضمين كننده ويژگى هاى فوق العاده اى از جمله شتاب فوق العاده و همچنين توان ترمزگيرى است كه از يك سوپر اسپرت بوگاتى انتظار ميرود است.

موضوعات مرتبط: ماشين هاي اسپرت، ماشين هاي لوكس

 


برچسب: ، اخبار خودرو ها، برترين برند خودرو، بهترين رنگ خودرو، قيمت تمام ماشين ها، ماشين هاي شاسي بلند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۷:۳۶ توسط:faezeh موضوع:

برندهاي خودروساز جهان

جديدترين-مدل-هاي-ماشين-پژو-3

خودروساز جهان

 

يك مطالعه گسترده در حوزه ماركت و بازار نشان مي‌دهد كه جايگاه كمپاني‌هاي جهاني در سال جاري كمي تغيير كرده است و “گوگل” با ارزش برندتقريبي ۲۲۹ ميليارد دلار در صدر فهرست ارزشمندترين برندهاي تجاري قرار گرفته و با اين آمار “اپل” را با ارزش برند ۲۲۸ ميليارد دلار در مقايسه با سال ۲۰۱۵ يك پله به عقب رانده است. “مايكرو سافت” نيز با اختلاف زياد و ارزش برند ۱۲۱٫۸ ميليارد دلار در مقام سوم اين فهرست قرار مي‌گيرد.

به گزارش گروه خودروي عصر ايران به نقل از “اتوگايد”، دراين مطلب به جايگاه برند شركت‌هاي خودروسازي در سال ۲۰۱۶ نگاهي مي‌اندازيم. شركت‌هايي كه به واسطه ارزش برند در اين فهرست قرار مي‌گيرند و محصولاتشان محبوب مشتريان جهان است.

۱- تويوتا
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

مطالعات نشان مي‌دهد كه تويوتا ۹ سال از ۱۱ سال گذشته را در جايگاه برترين خودروساز جهان گرفته است. بررسي ها نشان مي دهد برند اين خودروساز ژاپني در ابتداي ۲۰۱۶ ميلادي، ۲۹٫۵ ميليارد دلار ارزش گذاري شده و باز هم مقام اول ارزشمندترين برند خودروساز جهان را از آن خود كرده است. ارزش برند اين خودروساز در مقايسه با سال گذشته ۲ درصد افزايش نشان مي‌دهد.

۲- بي ام و
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

“بي ام و” همچنان به عنوان قدرتمندترين خودروساز آلماني شناخته مي‌شود. ارزش برند اين خودروساز پس از افزايش ۲ درصدي در مقايسه با سال ۲۰۱۵ اينك به ۲۶٫۸ ميليارد دلار رسيده و جايگاه آن يك پله ارتقاء يافته است.

۳- مرسدس بنز
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند بنز با قيمت ۲٫۷ ميليارد دلار، سي و نهمين پله در ميان ۱۰۰ بنگاه تجاري برتر جهان را به خود اختصاص داده و ۴ پله صعود كرده است. در ميان خودروسازان نيز با افزايش ۴ درصدي ارزش برند در مقايسه با سال ۲۰۱۵ در رده سوم ارزشمندترين خودروسازها قرار گرفته است.

۴- هوندا
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

اگر هونداي ژاپني زياد مراقب نباشد، فورد مي‌تواند جايگاهش را در اين ليست از آن خود كند. هوندا جايگاه هفتاد و چهارمين برند ارزشمند جهان و چهارمين برند خودروساز را به خود اختصاص داده و با يك درصد كاهش در مقابل سال ۲۰۱۵ به ارزش ۱۳٫۲ ميليارد دلار رسيده است. برند اين خودرو ساز نيز ۴ پله در اين فهرست صعود كرده است.

۵- فورد
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند فورد آمريكايي با جهش ۵ پله‌اي در جايگاه هفتاد و پنجم از ميان ۱۰۰ برند ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۶ قرار دارد. ارزش برندش ۱۳ ميليارد دلار برآورد شده كه در مقايسه با سال گذشته تغييري نشان نمي‌دهد.

۶- نيسان
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

روي پله ۹۲ ارزشمندترين برندهاي جهان و ششم خودروسازان، نيسان جا گرفته است. اين مقام به واسطه برندي به ارزش ۱۱٫۵ ميليارد دلار با افزايش يك درصدي در مقايسه با سال گذشته به دست آمده است.

۷- آ ئو دي
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند”آ ئو دي” آلمان با ۶ پله سقوط نسبت به سال ۲۰۱۵ و با ارزش برند ۹٫۵ ميليارد دلاري به مقام هفتم ارزشمندترين برندهاي خودروسازي جهان سقوط كرد. متاسفانه عملكرد اين برند در سال جاري آنقدر خوب نبود كه بتواند خود را ميان ۱۰۰ برند ارزشمند و گران جهان جا كند.

۸- لندروور
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند لندرور با پنج پله سقوط و و ارزش برندي حدود ۴٫۷ ميليارد دلار تنها توانست مقام هشتم برندهاي خودروسازان ارزشمند جهان را از آن خود كند.

۹- پورشه
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

پورشه آلماني مانند تسلاي آمريكايي نه در ميان ۱۰۰ برند معتبر جهان جايي داشت و نه مقامي را ميان خودروسازان از آن خود كرده بود. اما در سال جاري و پس از گذراندن يك سال موفق تاريخي و ارزش برند ۴٫۴ ميليارد دلار بر پله نهم ارزشمندترين برندهاي خودروسازي جهان جاي گرفت.

۱۰- تسلا
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

شايد عجيب‌ترين بخش اين فهرست نمايش نام تسلا در جايگاه دهم ارزشمندترين برندهاي خودروسازي جهان باشد. نام اين خودروسازي الكترونيك با ارزش برند ۴٫۴ ميليارد دلار قبل از لكسوس در اين فهرست جاي گرفته است. تسلا نيز جايگاهي ميان ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ندارد.


برچسب: ، زيباترين ماشين ايراني، زيباترين ماشين هاي جهان، عكس ماشين هاي اسپرت، ماشين هاي اسپرت ايراني، ماشين هاي جديد 2017،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۶:۴۸ توسط:faezeh موضوع:

دانستني هاي فني خودرو هاي جهان

دانستني هاي خودرو


گلچين-والپيپر-سوپر-اسپرت-هاي-2014-12

 

زمان تعويض روغن هاي ترمز، هيدروليك وگيربكس
زمان تعويض روغن هاي ترمز، هيدروليك وگيربكس تقريبا همه رانندگان وسايل نقليه از نحوه عملكرد روغن موتور و زمان تعويض آن بر اساس كيلومتر كاركرد خودرو اطلاعات كافي دارند، اما سيالات مهم ديگري در خودرو مورد استفاده قرار مي گيرد كه همگي وظايف بسيار حساس و دقيقي را بر عهده دارند؛ فروش خودرو ،در صورتي كه در …
ترمز دستي برقي چيست؟ و چگونه كار مي كند
ترمز دستي برقي چيست؟ و چگونه كار مي كند ترمز دستي الكترونيكي (EPB) از اوايل قرن ۲۱ مورد استفاده خودروسازان قرار گرفت. به طوري كه آئودي A8 مدل ۲۰۰۴، داراي سيستم ترمزدستي الكترونيكي بود و تا سال ۲۰۰۹ تمام محصولات آئودي مجهز به اين سيستم شدند. بعد از آئودي، خودروسازان ديگري مثل فولكس واگن، ولوو، …
آشنايي با مهمترين قطعات خودرو ( بخش دوم )
آشنايي با مهمترين قطعات خودرو ( بخش دوم ) واشر مانيفولد اگزوز اين واشر در محل اتصال مانيفولد اگزوز به سرسيلندر خودرو متصل است و محل اتصال اين دو را آب بندي مي‌كند. واشر مانيفولد اگزوز در طول عمر كاري خود تحت فشار و دماي زيادي قرار دارد به همين خاطر ممكن است پس از چندسال خراب شده و سبب بروز نش …
۵ نشانه و علائم نقص در سيستم ترمز خودرو
۵ نشانه و علائم نقص در سيستم ترمز خودرو فروش خودرو، شايد سيستم ترمز از جذاب‌ترين سيستم‌هاي يك خودرو نباشد، اما بدون شك يكي از مهمترين آن‌ها است. توجه به نشانه‌هايي كه نياز به بررسي و اطمينان از عملكرد صحيح آن را يادآوري مي‌كنند، مي‌تواند تفاوت ميان مرگ و زندگي در زمان …
آشنايي با موتور هاي خانواده TU در محصولات ايران خودرو
آشنايي با موتور هاي خانواده TU در محصولات ايران خودرو با توجه به روند رو به گسترش استفاده از موتورھاي خانواده TU در محصولات ايران خودرو و لزوم آشنايي بيشتر متقاضيان محترم با انواع موتور TU اين بخشنامه ارسال مي گردد. موتورھاي سري TU براي اولين بار در سال ۱۹۸۶ توسط گروه پژو سيتروئن (PSA) ا …
چه زماني سيستم تعليق خودرو را بايد تعويض كرد ؟
چه زماني سيستم تعليق خودرو را بايد تعويض كرد ؟ به گزارش « فروش خودرو » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، كمك فنرها از مهمترين اجزاي سيستم تعليق خودرو هستند. فنرهاي موجود در كمك فنرها با فشرده شدن، ضربه و تكانه هاي ناشي از ناهمواري هاي سطح جاده را جذب كرده و مانع آسيب رسيدن ب …
مزايا و معايب خودروهاي ديفرانسيل عقب
مزايا و معايب خودروهاي ديفرانسيل عقب عقب بودن ديفرانسيل خودرو نيز مثل جلو بودن ديفرانسيل داراي مزايا و معايب خاصي است و به همين خاطر هميشه اين پرسش براي علاقه‌مندان پيش مي‌آيد كه ديفرانسيل عقب بودن بهتر است و يا ديفرانسيل جلو بودن كه كارشناسان آن را به هُل دادن‌ يا كشيدن يك جعب …
جلوبندي خودرو چگونه كار ميكند
جلوبندي خودرو چگونه كار ميكند به گزارش فروش خودرو ،امروزه راحتي و آسايش سرنشينان يك خودرو مهمترين دغدغه خودروسازان است و يكي از عواملي كه بر هم زننده اين آرامش در خودرو است، منتقل شدن ضربات متعدد و شديد ناشي از ارتعاشات خارجي به سرنشينان است. اصلي‌ترين قسمت جلوبندي خودرو را كمك&zwn …
مزايا و معايب باد نيتروژن در لاستيك خودرو
مزايا و معايب باد نيتروژن در لاستيك خودرو مدتي است كه استفاده از نيتروژن، به عنوان باد لاستيك خودرو مورد توجه قرار گرفته است؛ حال آنكه عمده كاربرد اين نوع باد، در گذشته در لاستيك هواپيما و خودروهاي نظامي و خودروهاي مسابقه‌اي بود. تحقيقات نشان داده كه ميزان كاهش فشار باد نيتروژن يك سوم باد معم …
تسمه تايمينگ چيست؟ تعويض آنرا جدي بگيريد!
تسمه تايمينگ چيست؟ تعويض آنرا جدي بگيريد! در همه خودروهاي رايج، تسمه اي وجود دارد كه قطعاتي از جمله دينام، واترپمپ، كمپرسور كولر و احتماال فرمان هيدروليك از آن استفاده ميكنند. چون معمولا اين تسمه از بيرون نصب ميشود بنابراين ميتوانيد آن را از قسمت جلوي موتور ببينيد.فروش …
دلايل اصلي لرزش خودرو چيست؟
دلايل اصلي لرزش خودرو چيست؟ خودرو و بحث تعمييرات و شناخت مشكلات خودرو در بحث فني براي خودرو داران امري لازم و واجب است برخي از اين مشكلات و ايرادات به راحتي و با دقت به مسائل پيش آمده سهل و آسان است در زير به بررسي علل و عوامل اصلي در لرزش خودروها اشاره مي كنيم و شما نيز در صورت داشتن مشكلي مشابه م …
قياس گيربكس اتومات و دستي; كدام مقرون به صرفه تر است؟
قياس گيربكس اتومات و دستي; كدام مقرون به صرفه تر است؟ فروش خودرو، با گذر زمان ديد و نگرش نسبت به خودروهاي اتومات تغيير كرده، چندين سال پيش گيربكس‌هاي اتوماتيك تنها در بخش بسيار كوچكي از خودروها مورد استفاده قرار مي‌گرفتند. اما با گذشت زمان همه‌چيز تغيير كرده و هم‌اكنون خودروهاي …
همه چيز درباره ESP چيست و چگونه كار مي كند؟
همه چيز درباره ESP چيست و چگونه كار مي كند؟ بخش جدا نشدني از خودروهاي مدرن امروزي بخش الكترونيكي آنهاس كه كمك شاياني به كنترل بخش هاي مختلف خودرو مي شود.فروش خودرو يكي از اين سيستم‌ها كه احتمالا اسم آن را زياد شنيده‌ايد و روي بسياري از خودروهاي روز دنيا نصب شده‌ است و گاها به صورت اج …
نحوه صحيح چك كردن روغن موتور
نحوه صحيح چك كردن روغن موتور فروش خودرو ، لازم است روغن موتور خودرو در هر ۱۰۰۰ كيلومتر بررسي شود. به ويژه قبل از هر سفر طولاني اين كار بايد حتما جزو برنامه سفر قرار گيرد. در تصوير روبرو Danger به اين معناست: شما نياز داريد سطح روغن موتور خود را بالا ببريد. كلمه correct به اين معناست: سطح روغن …
سيستم VTEC چگونه كار ميكند + فيلم
سيستم VTEC چگونه كار ميكند + فيلم فروش خودرو ،راه هاي زيادي جهت افزايش گشتاور خودرو و قدرت خودرو وجود دارد از قبيل افزايش پاشش سوخت، افزايش هواي ورودي، خروج سريع تر دود ها، افزايش حجم خودرو و استفاده از سيستم هاي پرخوران (توربو شارژ). حال موضوعي كه اهميت زيادي دارد اين نيرو از چه دوري تا چه د …
همه چيز درباره VVT و آشنايي با آن + فيلم
همه چيز درباره VVT و آشنايي با آن + فيلم فروش خودرو، پبشرفت تكنولوژي در زمينه خودرو و صنعت خودروسازي به سمت كاهش مصرف سوخت و افزايش راندمان و بازدهي سيستم موتور خودرو روز به روز در حال افزايش است، يكي از جديدترين سيستم هاي موتوري و افزايش رادمان و بهره خروجي موتور سيستم كنترل زاويه سوپاپ ها VVT …
چه زماني بايد باتري خودرو را تعويض كنيم + عكس
چه زماني بايد باتري خودرو را تعويض كنيم + عكس فروش خودرو ,باتري خودرو يكي از قطعات كليدي آن است كه در صورت خرابي، مشكلات زيادي براي راننده‌‌هاي ايجاد مي‌كند. اطلاع از شرايط باتري و زمان تعويض آن يكي از موارد مهمي است كه مالكان خودرو بايد از آن‌ها اطلاع داشته باشند. در ادامه …
همه چيز درباره گيربكس دو كلاچه (cvt چيست؟)+ فيلم
همه چيز درباره گيربكس دو كلاچه(cvt چيست؟) + فيلم فروش خودرو، سيستم دوكلاچه كه امروز در خودروهاي خودروسازان داخلي همانند كپچر استفاده مي شود و از نوع جديدترين تكنولوژي خودروهاي روز دنيا است.اين جعبه‌دنده نوعي از جعبه‌دنده نيمه-خودكار است. مانند جعبه‌دنده دستي از مجموعه چند چرخ‌دن …
نكاتي راجع به نگهداري از گيربكس اتوماتيك + عكس
نكاتي راجع به نگهداري از گيربكس اتوماتيك + عكس فروش خودرو , روغن گيربكس و فيلتر آن بايد در زمان هاي معين تعويض شوند.در سرويس گيربكس تنها تعويض روغن كافي نيست و بايد كارتل گيربكس باز شده و فيلتر آن تعويض و يا شستو شود . رسيدگي به فيلتر بسيار مهم است. چون فيلتر گرفته ، باعث عبور كمتر جريان روغن و آسي …
آنچه كه همه رانندگان بايد بدانند
آنچه كه همه رانندگان بايد بدانند از دست دادن كنترل هنگام لغزيدن فروش خودرو ، شما براى گذراندن يك بعدازظهر بارانى به طرف كيمبورى در حركت هستيد در حالى كه مى خواهيد از پيچ جاده عبور كنيد اتومبيل شما در سطح خيس جاده مى لغزد و شروع به چرخش غيرقابل كنترلى مى كند. چه بايد كرد: بيشتر صاحب نظران، …
مشخصات فني MVM 110 جديد + عكس
مشخصات فني MVM 110 جديد + عكس كشور سازنده:چين سال (طراحي):۲۰۱۳ مشخصات فني: موتور : ۳ سيلندر ۱۲ سوپاپه حجم موتور : ۹۹۸سي سي حداكثر قدرت : ۶۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقيقه حداكثر گشتاور : ۹۳ نيوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقيقه جعبه دنده : ۵ دنده دستي حداكثر سرعت : ۱۵۰ كيلومتر در ساعت …
خرابي سيستم تعليق + عكس
خرابي سيستم تعليق + عكس فروش خودرو ،هنگام حركت خودرو به دليل برخورد لاستيك باسطح جاده نوساناتي توليد مي شود كه بخشي از اين نوسانات توسط لاستيك ، جذب و مابقي آن را سيستم سيستم تعليق به خود جذب مي كند.اگر نحوه اتصال سيستم تعليق با شاسي به صورت صلب باشد،ضربات به داخل اتاق وارد و باعث سلب آسايش سرنشينا …
سيستم تعليق مك فرسون + تصاوير
سيستم تعليق مك فرسون + تصاوير اين سيستم تعليق كه يكي از پركاربردترين سيستم‌هاي تعليق در خودرو‌هاست، توسط شخصي با همين نام در شركت جنرال‌موتورز طراحي و ابداع شد. به گزارش پايگاه خبري «فروش خودرو»، همانطور كه در عكس پيش‌رو پيداست، در اين سيستم تعليق، طبق از طريق …
الزامات استفاده و نگه داري از مخازن گازسوز
الزامات استفاده و نگه داري از مخازن گازسوز: فروش خودرو ,مواردي را كه دارندگان خودروهاي دوگانه سوز براي حفظ ايمني و سلامتي خود و خانواده لازم است رعايت كنند: *انجام بازرسي ادواري يك ساله چشمي و ظاهري در نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو *انجام بازرسي ادواري سه ساله مخزن و شير در مراكز بازرسي مجاز(بازر …
سوالات فني خودرو
سوالات فني خودرو فروش خودرو ,تاكنون براي شما پيش آمده كه حين رانندگي ناگهان خودروي شما خاموش شود و هرچه استارت مي‌زنيد، خودرو روشن نشود؟ به نشانگر سوخت خودرو نگاه مي‌‌كنيد كه نشان از كافي بودن بنزين در باك خودرو دارد. با اين وجود هر چه كليد خودرو را در سوييچ مي‌چرخانيد، هيچ صداي …
همه چيز درباره لاستيك سايي و دلايل آن + تصاوير
همه چيز درباره لاستيك سايي و دلايل آن + تصاوير يكي از ايرادات عمده و متداول كه بيشتر در خودرو هاي مدل پائين ديده مي شود ، به علت آن است كه به مرور زمان زاويه هاي تنظيم اين خودروها به هم مي خورد و نيز هنگام انجام تعميرات توسط تعميركاران غير مجرب، اين اندازه ها رعايت نمي شوند و يا اصلا دقيق تنظي …
۲۰ اشتباه رايج درمورد روغن موتور خودرو
۲۰ اشتباه رايج درمورد روغن موتور خودرو روغن موتور يكي از حياتي ترين سيال خودرو مي باشد و در موتور خودرو نقش اكسيژن در بدن ما دارد. لذا توجه و بررسي آن از واجبات خودرويي مي باشد و هرچه در اين امر دقت گردد باعث افزايش عمر موتور خودرو مي گردد.در زير به ۲۰ نكته جالب كه گاها به اشتباه در ميان مردم ر …
نحوه چك كردن روغن موتور
نحوه چك كردن روغن موتور حياتي ترين قسمت خودرو موتور مي باشد، هر خودرو نياز به چك كردن منظم روغن دارد.لازم است روغن موتور خودرو در هر ۱۰۰۰ كيلومتر بررسي شود.فروش خودرو، به ويژه قبل از هر سفر طولاني اين كار بايد حتما جزو برنامه سفر قرار گيرد. در تصوير روبرو Danger به اين معناست: شما نياز داريد سطح رو …
روش يافتن ايرادات خودرو به زبان ساده
روش يافتن ايرادات خودرو به زبان ساده فروش خودرو، هر كدام از مشكلات و ايرادات خودرو داراي نشانه هايي است كه مي تواند براي شناخت و رفع و چاره مشكل به صاحب آن كمك كند. بعضي از مشكلات تنها توسط متخصصين و يا با دستگاه قابل شناسايي است. اما بعضي از ايرادات را مي توان شخصا پيدا و براي رفع آن اقدام نمود.تع …
روغن ريزي‌هاي ماشين خود را بدون مكانيك كشف كنيد
روغن ريزي‌هاي ماشين خود را بدون مكانيك كشف كنيد فروش خودرو، در اين مقاله كوتاه چند روش ساده براي كشف روغن ريزي خودرو شما بيان مي‌شود تا بعد از كارشناسي نه‌چندان خوب مكانيك‌هاي سطح شهر هزينه اضافي بر شما تحميل نشود و بعد افسوس نخوريد. در جريان باشيد ماشين‌هاي زانتيا و ۲۰۶ به


برچسب: ، اتومبيل هاي با كيفيت، بهترين روغن ترمز براي ماشين، راهايي براي مداوم كردن عمر ماشين، مشخصات لاستيك خوب براي ماشين، مشخصات موتور اتومبيل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۵:۵۴ توسط:faezeh موضوع:

راهنماي فروش انواع خودروي كاركرده

201542811342311a

راهنمايي فروش خودرو

فروختن يك خودروي دست‌دوم كار چندان ساده‌اي نيست؛ مخصوصاً اگر با دنياي خودروها چندان ميانه‌اي نداشته باشيد. در ادامه تمام كارهايي را كه مي‌توانيد براي بازگشت حداكثري پول‌هاي خود انجام دهيد، رتبه‌بندي كرده‌ايم.
آزاد كردن پتانسيل‌هاي يك خودرو براي فروش دوباره
آزاد كردن پتانسيل‌هاي يك خودرو براي فروش دوباره

اين اقدامات بر اساس هزينه و سطح مشكل‌بودن رتبه‌بندي شده‌اند. برخي از موارد، شايد بسيار بديهي باشند؛ مانند تميز كردن داخل كابين و پُر كردن مايعات. ولي برخي شايد كمتر به ذهن برسند. حتي اگر برخي از اين موارد را ندانيد، ليست اقداماتي كه در ادامه مي‌آيد، به شما كمك مي‌كند كه چيزي را از قلم نيندازيد و بهترين ارزش را براي خودروي دست‌دوم خود ايجاد كنيد.

۱۰ راه براي رسيدن به حداكثر ارزش خودروهاي دست‌دوم
مطابق گزارش انجمن حفاظت خودروها (Car Care)، قيمت يك خودروي متوسط دست‌دوم با انجام يك سري تعميرات ساده، مي‌تواند تا ۲ هزار دلار افزايش پيدا كند.

Headlight_Restoration_Protection_Film
گزينه‌هاي ساده‌تر

عوض كردن برف‌پاك‌كن‌ها
تا زماني كه خودِ اين برف‌پاكن‌ها تازه و نزديك به نو نباشند، تعويض آنها گزينه‌اي ارزان براي افزودن ارزش خودروي شما به حساب مي‌آيد.

Replace-Windshield-Wiper
تميز كردن موتور
مايعات مخصوص تميز كردن موتور، ابزاري مفيد براي برداشتن چرك، گرد و غبار و جرم از موتور هستند. وقتي يك خودرو درخشش خوبي داشته باشد، خريدار را بهتر مي‌توان براي قيمت بالاتر راضي كرد.

cleaning-the-engine
پُر كردن تمام مايعات
كاري كنيد كه خريدار حسّ رسيدن به يك خودروي «جديد» را پيدا كند.

بررسي سطح روغن
بررسي سطح ضدّ يخ؛ در صورتي كه در آب‌وهواي سردسير زندگي مي‌كنيد.
اضافه كردن مايع برف‌پاك‌كن‌ها

Fluid-change
بررسي تايرها
اگر تايرهايتان ديگر حتي زائده هم ندارند، آنها را عوض كنيد.

خريداران معمولاً وقتي مي‌بينند كه خودرو نياز به تاير دارد، انتظار يك تخفيف حدود ۶۰۰ دلاري در قيمت دارند.
البته لزومي ندارد كه حتماً تاير نو بخريد.
تايرهاي كاركرده را مي‌توان با قيمتي بين ۳۰ تا ۴۰ دلار پيدا كرد.

tires
شستن و برق‌انداختن خودرو
اگر ظاهر خودرو، حالتي رنگ و رو رفته داشته باشد، به‌سختي مي‌توان نظر يك خريدار را به آن جلب كرد. بنابراين خودرو را بشوييد و برق بياندازيد تا رنگ بدنه آن جلوه‌اي بهتر پيدا كند. در اين حالت، نيازي به يك رنگ‌آميزي حرفه‌اي براي بدنه خودرو نخواهيد داشت.

در خودرو را باز كنيد تا جلوه اوليه رنگ بدنه خودرو را ملاحظه كنيد. سال‌ها تابش آفتاب باعث شده تا جلوه اين رنگ كم‌كم محو شود.
در همين حال، يك واكس با كيفيت بالا مي‌تواند درخشش رنگ بدنه را احيا كند و شما را تا حدّ امكان به رنگ اوليه نزديك كند.

Wax-Your-Car
بررسي چراغ‌هاي داشبورد
هرگونه مشكل در چراغ‌هاي داشبورد، حتي به مقدار اندك، مي‌تواند خريدار خودروي شما را نگران كند.

Dashboard Lights
تميز كردن داخل خودرو
زيبايي ظاهري يك خودرو، اگر با يك كابين كثيف و نامرتب همراه باشد، هيچ ارزش خاصي نخواهد داشت.

كف‌پوش‌ها را خارج كرده و تميز كنيد.
سطوح كف و صندلي‌ها را جارو كنيد.
تمام مواردي كه به صورت شخصي به كابين اضافه كرده‌ايد، خارج كنيد.

clean interior
برق‌انداختن چرخ‌ها
پاك‌كننده تجاري چرخ‌ها به اين منظور، بسيار به‌صرفه هستند و باعث مي‌شوند كه چرخ‌هاي خودرو بار ديگر حالت نو و تازه به خود بگيرند.

shine-wheels
بررسي ترمزها
تعويض ترمزها در حالت عادي، ضرورتي ندارد؛ مگر آن كه بخواهيد يك وسيله نقليه لوكس با ترمزهاي گران‌قيمت بفروشيد.

Disk brake
سخت‌ترين گزينه‌ها

چه موقع بايد از يك شخص ماهر در اين زمينه براي انجام كار كمك بگيريد
۲- وقتي مي‌خواهيد خودرويي را بفروشيد كه قيمتي بالاتر از ۴۰ هزار دلار دارد، بگذاريد كه متخصصان جزئيات امور را به‌دست گيرند.
۱- با يك كار تعمير پيچيده سر و كار داريد:

تعمير خراش‌ها و فرورفتگي‌هاي بزرگ
انجام كار مكانيكي كلي
تعويض شيشه جلو

انجام كار مكانيكي كلي
انجام اين كار براي بهبود قابليت حركت خودرو، ممكن است ارزش آن را نداشته باشد؛ چرا كه نتيجه كمتري نسبت به ساير روش‌ها دريافت خواهيد كرد. ولي در همين حال، نيازي به هزينه‌هاي بالا نخواهيد داشت.

با يك كارگاه مكانيكي محلي در مورد نياز خودرويتان به تعمير مشورت كنيد تا بتوانيد به اين وسيله ارزش آن را بالاتر ببريد.

repairing
تعمير خراش‌ها و فرورفتگي‌هاي بزرگ
اين كار البته هزينه‌بر خواهد بود، ولي هزينه آن كمتر از قيمت كمتري است كه هنگام فروش از خريدار طلب مي‌كنيد.

car-front-dent
بسياري از خراش‌ها را مي‌توان با هزينه‌اي كمتر از ۱۰۰ دلار رفع كرد.

تعمير ترك‌ها و آسيب‌ديدگي‌هاي شيشه جلو

با يك متخصص در زمينه تعمير مشورت كنيد و يا اين كه، شيشه را تعويض كنيد.

cracked windshield
بسياري از مواقع، هزينه اين تعمير از مقدار كاهش قيمت در هنگام فروش، ارزان‌تر تمام مي‌شود.
تكليف خانه

قيمت خودروها بدون دليل بالاتر نمي‌رود. قبل از اين كه خودروي خود را براي فروش بگذاريد، اين موارد را دنبال كنيد:

خودتان را جاي خريداران بگذاريد. ببينيد كه خودروهاي هم‌سطح با خودروي شما در چه بازه قيمتي خريد و فروش مي‌شوند.
اين كار باعث مي‌شود كه نسبت به قيمتي كه مي‌توانيد خودروي خود را بفروشيد، شناخت پيدا كنيد.
آيا گارانتي كارخانه يا اضافه‌اي براي خودرويتان وجود دارد كه هنوز منقضي نشده باشد؟ آيا مي‌توان آن را به مالك جديد انتقال داد؟
اگر جواب اين سؤالات مثبت است، مي‌توانيد به فكر درخواست يك قيمت بالاتر از خريدار باشيد.

repairing

خودروهاي با كيلومتراژ بالاتر، ارزش كمتري دارند. كيلومتراژ ارزش كلي وسيله نقليه را مشخص مي‌كند.
تغييرات قيمت براي هر ۱۰ هزار كيلومتر بر روي كيلومترشمار قابل‌توجه است.
به عنوان مثال، خودرويي كه عدد ۷۹۹۰۰ را بر روي كيلومترشمار خود دارد، به‌طور متوسط ۲۱۰ دلار بيشتر از خودرويي به فروش مي‌رسد كه رقم كيلومترشمار آن ۸۰۱۰۰ است.
در همين حال، اين خودرو به طور متوسط كمتر از ۱۰ دلار نسبت به خودرويي كه رقم كيلومترشمار آن ۷۹۸۰۰ است، به فروش مي‌رسد.

آيا خودرو شما قبل از وارد شدن به ليست فروش، توسط يك مكانيك‌كار مورد بررسي قرار گرفته است؟

در نتيجه مي‌توانيد هنگام درخواست مشتري براي بررسي توسط يك مكانيك قبل از معامله، آمادگي لازم را داشته باشيد.

هنگام فروش، نكات مثبت اتومبيل خود را برجسته كنيد.

اگر اين خودرو تا به حال تصادف نكرده است، به آن اشاره كنيد.
اگر تا به حال فقط يك مالك داشته، به آن اشاره كنيد.
اگر تا به حال دچار آتش‌سوزي نشده، به آن اشاره كنيد.
اگر خريدار با اين نوع خودرو آشنايي ندارد، در مورد ويژگي‌هاي آن توضيح دهيد.

مدارك مستند براي خريداران احتمالي

جمع‌آوري كپي تمام سرويس‌ها تا حدّ ممكن
اين موارد نشان‌دهنده اين هستند كه شما از خودرويتان مراقبت كرده‌ايد و در حال حاضر، مي‌خواهيد يك خودروي قابل‌اطمينان را بفروشيد.
گزارش تاريخچه مالكيت وسيله نقليه ارائه دهيد.
اگر چنين چيزي را نداريد، نسبت به دريافت آن از مراجع مربوطه اقدام كنيد.
يك سري كپي از رسيدها نيز تهيه كنيد.
يك كپي از سند مالكيت خود تهيه كنيد.
اگر گارانتي موجود بوده و قابل‌انتقال به مالك جديد است، يك كپي از آن به همراه ساير مدارك موردنياز براي انتقال گارانتي به مالك جديد ارائه كنيد.


برچسب: ، دانستني هايي راجع به فروش ماشين، فروش اينترنتي ماشين، فروش به صرفه ماشين، فروش ماشين در بنگاه اتومبيل، فروش ماشين دست دوم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۵:۰۳ توسط:faezeh موضوع:

راهنماي هايي خريد ماشين

ss94-01-199

خريد ماشين

اگر مي‌خواهيد از دست خودروي صفر يا دست دوم بخريد باز هم كافيست كه پشت مانيتور بنشينيد. سايت‌هاي مختلفي وجود دارد كه فروشنده‌ها ماشين‌هايشان را با اطلاعات كامل و عكس براي فروش مي‌گذارند. معمولا در اين سايت‌ها كه از جمله‌ي آن‌ها مي‌توان به «باما» و «ديوار» اشاره كرد، مي‌توانيد بر اساس برند، مدل، نوع، رنگ و قيمت خودرو يا حتي شهر محل اقامت، خودروي مورد علاقه‌تان را پيدا كنيد. به هر حال اين كار خيلي آسان‌تر از گشت زدن در آن جمعه‌بازارهاي شلوغ خريد و فروش ماشين است.

تا مي‌توانيد در اين سايت‌ها وقت بگذاريد و با توجه به نياز و بودجه، آپشن‌هاي مختلف را ببينيد و ارزيابي كنيد. با مالك بعضي از آن‌ها كه پسنديده‌ايد تماس بگيريد و صحبت كنيد. سعي كنيد اطلاعات بيشتري از آن‌چه روي سايت نوشته از او بگيريد و ببينيد كه راننده دقيقا چه استفاده‌اي از خودرو كرده است. مثلا دست خانم دكتري بوده كه هر روز با آن به مطب مي‌رفته يا دست چند برادر نوجوان بوده كه تا توانسته‌اند با ماشين در خيابان‌ها گاز داده‌اند، تصادف كرده‌اند و در كل پدرش را در آورده‌اند! البته انتظار نداشته باشيد همه صادقانه با شما صحبت كنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
گام دوم: كارشناسي فني

بعد از اينكه خودرويي كه به صورت اينترنتي پسنديديد را انتخاب كرديد، با فروشنده تماس بگيريد و پس از صحبت‌هاي اوليه، جايي با او قرار بگذاريد. خودرو را از نزديك ببينيد و اينك بسته به اطلاعاتتان از خودرو، مي‌توانيد درباره‌ي وضعيت سلامتي آن بيشتر بفهميد. اگر قبلا ماشين داشته‌ايد، مي‌توانيد با گشت كوتاهي در شهر تا حدودي متوجه وضعيت آن بشويد. به بدنه و رنگ خوردگي‌ها هم دقت كنيد چرا كه مي‌تواند نشان دهنده‌ي سرگذشت پرتلاطم يا آرام ماشين باشند. جدا از همه‌ي دقت‌هاي اوليه‌اي كه بايد بكنيد، حتما بايد خودرو را پيش كارشناس ببريد. معمولا دو كارشناس بايد خودرو را از نزديك ببينند. يكي كارشناس بدنه است كه وضعيت سلامت بدنه، رنگ‌شدگي،‌ صافكاري و سوابق تصادف ماشين را برايتان شرح مي‌دهد و ديگري كارشناس فني است كه از وضعيت فني خودرو برايتان مي‌گويد.

car2

اگر كارشناس آشنا سراغ داريد، از او بخواهيد كه به محل قرار بيايد يا اصلا ماشين را پيش او ببريد. در غير اين صورت، اين كار را مي‌توانيد اينترنتي انجام دهيد. سايت‌هايي وجود دارند كه مي‌توانيد از آن‌ها سفارش كارشناس بدهيد تا كسي را به محل مورد نظر شما بفرستند. يكي از اين سايت‌ها، «همراه مكانيك» است. كارشناس با دريافت مبلغي چند ده هزار توماني، از سير تا پياز خودرو را بررسي مي‌كند و نتيجه را به صورت كتبي به شما ارائه مي‌دهد. حتما از او بخواهيد كه به شما بگويد خودرويي با اين شرايط سلامت دقيقا چقدر مي‌ارزد. بعد از آن مي‌توانيد با فروشنده سر اين مسئله چانه بزنيد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌
گام سوم: قول‌نامه

بعد از كارشناسي فني و اطمينان از هماهنگي قيمت خودرو با سلامت آن مي‌توانيد همان‌جا قول‌نامه‌ي دستي بنويسيد. در قول‌نامه اطلاعاتي مثل نام و نام خانوادگي، شماره تلفن، آدرس، نام پدر، شماره ملي، مشخصات كامل كارت ماشين و قيمت معامله را مي‌نويسيد. اگر دوست داشتيد هم مي‌توانيد به يك نمايشگاه خودرو يا دفتر اسناد رسمي مراجعه كنيد تا قول‌نامه‌ي رسمي را روي كاغذهاي مخصوصي كه براي اين كار فيلدهاي مشخص دارد بنويسيد.

car3

بعد از نوشتن قول‌نامه، بايد حداقل مبلغي يكي دو ميليون توماني را به عنوان بيعانه به فروشنده بدهيد. سپس اگر نخواستيد همان موقع به محضر و تعويض پلاك مراجعه كنيد، مي‌توانيد ماشين را به يك پاركينگ عمومي ببريد. آن‌جا قبضي مي‌نويسند و آن را به دو نيم تقسيم مي‌كنند. يك پاره را به دست فروشنده و پاره‌اي ديگر را به دست خريدار مي‌دهند و زماني كه هر دو پاره با هم به پاركينگ برسند ماشين ترخيص مي‌شود. البته پاركينگ در شرايطي است كه فروشنده و خريدار به هم اعتماد نداشته باشند در غير اين صورت ماشين مي‌تواند پيش يكي از دو طرف باقي بماند.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
گام چهارم: تعويض پلاك و محضر

بعد از قول‌نامه و گرفتن خودرو از پاركينگ، به همراه مالك به مركز تعويض پلاك خودرو مي‌دهيد. آن‌جا مالك بايد مدارك مختلف شامل كارت خودرو، برگ سبز، فاكتور فروش خودرو، سند قطعي (در صورتي كه خودرو دست مالك اول نباشد)، بيمه‌ي شخص ثالث، مدارك شناسايي و وكالت، عوارض شهرداري، برگه عدم خلافي و برگه‌ي احراز محل سكونت خريدار را همراه داشته باشد. البته اگر مالك حوصله‌ي ايستادن در صف تعويض پلاك را نداشته باشد مي‌توانيد قبل از اين كار با هم به محضر يا همان دفتر اسناد رسمي برويد و با تحويل همه‌ي مدارك به محضردار به شما وكالت بدهد كه براي تعويض پلاك مراجعه كنيد و با فروشنده خداحافظي كنيد.

پلاك_خودرو

در محضر سند قطعي نوشته مي‌شود و مابقي پول ماشين را منهاي بيعانه‌ي اوليه به فروشنده مي‌دهيد. انتقال پول مي‌تواند با چك رمزدار يا كارت به كارت انجام شود. بعد از اين تقريبا كار تمام شده است و مالك همه‌ي مدارك بالا را به محضردار مي‌دهد. البته بحث بيمه هم باقي مي‌ماند. بيمه‌ي شخص ثالث مربوط به خودرو است و با خريد و فروش اتفاقي برايش نمي‌افتد. ولي بيمه‌ي بدنه بايد با تغيير صاحب خودرو تغيير كند. بنابراين بايد به يكي از شعب بيمه‌ي مورد نظر مراجعه كنيد تا با يك الصاقيه تغيير مالك خودرو را مشخص كند.


برچسب: ، خريد اينترنتي ماشين، خريد بهترين برند ماشين، خريد بهترين رنگ ماشين، خريد ماشين، خريد ماشين از نمايشگاه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۴:۱۰ توسط:faezeh موضوع: